Vanliga frågor

Hur bokar jag ett semesterboende?


Det går att boka våra semesterbostäder smidigt på vår hemsida här. Du kan också kontakta oss via telefon eller mail för boka.

Vem ska jag kontakta om jag har frågor eller funderingar kring min bokning?


Vår kundtjänst finns tillgängliga för dig och hjälper till och besvarar dina frågor via telefon eller mail.

Var hittar jag information om min bokning?


I samband med din bokningsbekräftelse får du en länk till Min bokning där du har möjlighet att skapa ett konto. På Min bokning har du tillgång till all information som rör din bokning.

Hur avbokar jag min bokning?


Det gör du genom att ta kontakt med vår kundtjänst via telefon eller mail. Tänk på att avbokning sker i enlighet med våra hyresvillkor som du hittar här.

Kan jag ändra i min bokning?


Ja! Du har möjligt att ändra vistelseperiod eller semesterbostad så länge det är i linje med våra hyresvillkor som du hittar här.

Kan jag lägga till reseförsäkring?


Ja, vi har ett samarbete med ERV som erbjuder en trygg och förmånlig försäkring som omfattar alla i bokningen. Du kan lägga till försäkring genom att klicka på länken här.

Hur funkar det med betalning?


Betalningen är uppdelad i två tillfällen och du har också möjlighet betala hela beloppet med en gång. Under första betalningstillfället betalar du 40 % av hyresbeloppet inom 7 dagar räknat från bokningsdagen. Resterande hyresbelopp betalas in till oss ungefär 6 veckor innan ankomst. Betalning kan du göra via betalkort eller bankgiro.

Använder ni er av säkra betalningsmetoder?


Vi använder oss av betalningstjänsten Stripe som säkerställer trygga betalningar för dig.

Var hämtar jag upp nyckeln?


I Min bokning hittar du information om var du hämtar nyckeln samt adress till semesterboendet. Denna information får du även skickat per mail från oss.

Vilken tid kan jag checka in på ankomstdagen?


Mellan kl.16:00-20:00.

Kan jag lägga till t.ex. slutstädning och sängkläder i efter jag har bokat?


Absolut! Det kan du smidigt göra på din profil på Min bokning.

Kan jag välja att städa själv vid avresa?


Det varierar och beror på vilket semesterboende du har bokat. T.ex. är det inte möjligt på de boenden som erbjuder slutstädning som en inkluderad eller obligatorisk tjänst. Information om bland annat slutstädning hittar du på boendets presentation på vår hemsida.

Vad händer om något går sönder under min vistelse?


Om olyckan inträffar, t.e.x ett vinglas går sönder, ska du direkt antingen kontakta husvärden eller vår kundtjänst. Vid större skador är alla våra semesterboende försäkrade men för säkerhetens skull bör ni även teckna en reseförsäkring. Vi hänvisar till Erv, klicka på länken här!

När behöver jag checka ut?


Senast kl. 10:00 på avresedagen.

Klagomål?


Vid reklamation på plats ska du alltid kontakta antingen husvärden eller vår kundtjänst inom 48 timmar efter ankomst eller snarast vid upptäckt av problem. Vi försöker åtgärda problemet inom 24 timmar. Du har även möjlighet att skicka in en skriftlig reklamation till oss inom 3 veckor efter avresa om du fortsatt inte är nöjd med hanteringen till hello@staynordic.se.