Vi hjälper dig med din uthyrning på dina villkor

Går du i tankar på att hyra ut din bostad eller din stuga till semestergäster? StayNordic förmedlar stugor och boenden för kortare uthyrning, där vi erbjuder ett flexibelt och tryggt samarbete. Det är viktigt för oss att du ska känna dig säker med din uthyrning. Som husvärd hos StayNordic får du välja vilken servicemodell som passar just dig.

Kontakta oss


Nå fler gäster

Nå rätt publik på en gång och slipp risk för dubbelbokningar. När du hyr ut ditt boende via StayNordic visas det automatiskt direkt på alla bokningsportaler där vi finns anslutna.

Trygghet

När du tecknar avtal med oss ingår alltid ett försäkringsskydd som täcker kostnader vid större skador. Vi erbjuder även tilläggsförsäkring för den som önskar.

Smarta priser

Vi hjälper dig att sätta rätt hyra. Med branschkunskap i kombination med vårt smarta prisverktyg skapar vi de bästa förutsättningarna för hög beläggning och optimerar din intäkt.

Flexibilitet

Våra avtal är behovsanpassade! Vissa vill vara delaktiga i gästkontakten och få hjälp med administration, medan andra föredrar att låta oss sköta allt från kontakt till tillsyn och slutstädning.

Alltid nära

Lokalkännedom, närvaro och samarbete ger trygghet och trivsel både för dig som värd och för dina gäster. Det skapar smidighet samtidigt som vi främjar det lokala näringslivet tillsammans!

Service

Vi har servicekontor på flera orter i Sverige med kunniga lokala representanter som hjälper till med dina frågor, tar hand om uthyrning eller gästfrågor.

Vanliga frågor

Hur mycket kan jag tjäna?


Det är många faktorer som spelar roll, såsom standard, läge, faciliteter, antal tillåtna personer, men även antal uthyrningsbara veckor. Kontakta gärna oss och berätta mer om ditt semesterboende, så lägger vår lokala representant fram en intäktsmodell till dig.

När kan jag säga upp mitt kontrakt?


Du kan säga upp med 60 dagars notis.

Ingår försäkring?


Ja! Det ingår en subsidiär trygghetsförsäkring via Omocom.

Vilka skatteregler gäller?


Det är skattefritt upp till 50 000 kr. Läs på skatteverket hemsida för mer information.

Deklarerar ni min uthyrningsinkomst till Skatteverket?


Nej. Det är ditt egna ansvar att redovisa till Skatteverket och inget som sker per automatik genom StayNordic.

Kan jag byta mellan servicemodellerna?


Ja! Du har möjlighet när som helst på säsongen att byta mellan Silver-eller Guldmedlemskap.

Vad händer när jag får en bokning?


Du får en notis från oss antingen via mail eller sms.

Vad händer när en gäst avbokar?


Som värd hos oss har du ett omfattande skydd vid avbeställning av fast bokning. Det innebär att du får ersättning varje gång en avbokning sker som varierar sett till antal dagar till ankomst. Exempel, från bokningsdatum fram till 30 dagar före ankomst får du 30 %. Om det är färre än 29 dagar till ankomst erhåller du 100 % av din ersättning.

Vad krävs av mig som uthyrare?


Det beror på vilket servicemodell du väljer. Om du t.ex. väljer till Guldmedlemskap, som vi erbjuder i vissa områden, sköter vi allt som rör din uthyrning. Väljer du istället Silvermedlemskap, så hanterar du det praktiska kring din uthyrning såsom ev. servicetillägg och tillsyn mellan utcheckningar. Vi har hand om bokningsprocessen, gästkontakt och finns alltid tillgängliga för dig eller gäster för ev. frågor. Vill du veta mer om våra servicemodeller och medlemskap eller har andra frågor? Kontakta oss så berättar vi mer!